.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
نایب رئیس مجمع شوراهای اسلامی کشور:
رشت پایتخت گردشگری ایران می‌شود
شمال نیوز: نایب رئیس مجمع شوراهای اسلامی کلانشهرهای کشور، با اشاره به ظرفیت‌های طبیعی، تاریخی و زیارتی رشت، گفت: رشت پایتخت گردشگری ایران می‌شود.
رشت پایتخت گردشگری ایران می‌شود

به گزارش شمال نیوز، رضا جمشیدی‌چناری ظهر امروز در حاشیه چهل و ششمین اجلاس رسمی روسای شوراهای اسلامی مراکز استانهای کشور، اظهار کرد:  هدف از برگزاری آن تعامل هر چه بیشتر شوراهای اسلامی مراکز استان‌ها با یکدیگر است.

وی افزود: امروزه دیگر نمی‌توان به فعالیت‌های مدیریت شهری به صورت جزیر‌ه ای نگاه کرد و باید با تبادل نظر و تعامل معضلات را مرتفع کرد .

نایب رئیس مجمع شوراهای اسلامی کلانشهرهای کشور، گفت: به عنوان نمونه در خصوص بحث شورایاریها شورای اسلامی کلانشهر رشت در خصوص تدوین اساسنامه و نظامنامه آن زمان زیادی را صرف نمود و عملا در بحث اجرایی آن دغدغه هایی ایجاد شد اما در این اجلاس توانستیم با همکاری شورای اسلامی استان تهران که بحث شورایاری را به مرحله اجرا رسانده اند نکات مثمر ثمری را دریافت کنیم.

جمشیدی‌چناری با اشاره به مباحثی که در اجلاس مطرح شد، تصریح کرد: شهرهای خطه شمالی کشور عموما با چالش جدی در زمینه محیط زیست مواجه هستند و شهرستان رشت و استان گیلان نیز معضلات بسیار جدی در این خصوص دارد.

وی به معضل زباله سراوان اشاره و تصریح کرد: مرکز دفن زباله سراوان یکی از مشکلات بسیار مهم  شهرستان رشت است ، البته شورای اسلامی کلانشهر رشت در بودجه 93 طرح ساماندهی به این مرکز را مد نظر قرار داده است و مراحل آغازین آن در حال انجام است.

رئیس شورای اسلامی رشت در مورد دو رودخانه گوهر رود و زرجوب، گفت: رفع معضل آلودگی دو رودخانه از عهده اعتبارات استان خارج است و همت عظیمی را از جانب دولت می طلبد.

به گزارش تسنیم، جمشیدی‌چناری خاطر نشان کرد: در این اجلاس تصمیماتی اتخاذ شد که بتوانیم در مورد رونق گردشگری و توریستم در استان ، نظر مسئولین و دولت را جلب کنیم تا در آینده شهر رشت بتواند به صورت پایتخت توریستی و گردشگری کشور شناخته شود .

وی در زمینه برگزاری اجلاس آینده روسای شوراهای اسلامی مراکز استان ها در تهران گفت: اجلاس چهل و هفتم در استان تهران برگزار می‌شود و محوریت آن پرداختن به بحث محیط زیست با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور است.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

شهرام اطاقسرایی 29 خرداد 1393
واقعا رشت لیاقتش رادارد چون محیط بکر دست نخورده تمیز هست مردمانش ساده مهمان نواز هستن واقعا حقشونه نه مازندران چون هنوزومسولانش باهم مشکل دارند چه رسد به شهر هایشو ن خانه هایشون بکر قدیمی هرچه بکوییم کم کفتیم
پاسخ ها به این نظر
نا شناس 30 خرداد 1393
کاری به کامنتت ندارم ولی کافیه فقط تکه جمله (رشتی ها مهمان نوازند )را در یک سایتی که کل ایران توش زیاد تردد و بازدید دارند بنویسی با اطمینان میگم رکورد منفی های سال ایران زده میشه چون مردم ایران آگاهند.
دودانگه ساری 29 خرداد 1393
رشت درمسیر زیارتی قراردارد یا ساری که در کریدور زیارتی امام رضا ست؟قدمت تاریخی رشت بیشتر است یا ساری ؟ واقعا اگر زلزله رودبار ومنجیل نبود واعتباراتی که برای رودبا رومنجیل دررشت هزینه شد و.... زلزله رودبار و منجیل اگر برای رودبا رو منجیل نون نداشت ولی برای رشت اب داشت که اعتبارات وجمعیت را به رشت کشاند . نگاهی به جمعیت رشت وساری قبل از سال 68 بیندازید . رشت که به دریا راه ندارد ولی ساری به دریاراه دارد.ساری با سه راه اصلی به پایتخت راه دارد ولی رشت بایک راه مواصلاتی .
پاسخ ها به این نظر
امیر ساری 30 خرداد 1393
شما چرا عقده ای هستید...
مازندران هم کم سود نبرده .... ... همه میخوان شمال یکی باشه .. اما ادمهایی مثل شما نمیزارن...
رشت هم وضع عمرانی از همه جا بدتره .. فقط حرف میزنن
نا شناس 30 خرداد 1393
خوشبحال بزرگ نیا
مجتبی از سیاهکل 30 خرداد 1393
دودانگه جان چرا خودکشی می کنی!!! همه می دونن شهر اول شمال در همه مسائل رشته و ساری که حتی شهر اول مازندرانم نیست.
مجتبی از سیاهکل 30 خرداد 1393
اولا آقای دودانگه ساری تو مازندران هم اول نیست چه برسه به شمال دوما تاریخ رشت کجا و تاریخ ساری کجاسوما سه راه به پایتخت که ملاک نیست جاده رشت به قزوین پر رفت وامد ترین محوره کشوره.چهارما رودبار زلزله امد کل گیلان اعتبارشو گذاشتن برای ابادی رودبار.
زنده باد گیلان عزیز از آستارا تا چالوس
یک شهروند 29 خرداد 1393
من یک ساروی هستم ولی این یک حقیقته کلانشهر رشت در تمامی امور ظرفیت بالایی داره همانطور که کلانشهر ساری ظرفیت بالایی داره، این دیگه برمی گرده به عرضه مسئولین شهرمون که بتونن حقمونو بگیرن، اینکه مسوولین شهرمون متحد نیستن مشکل اصلیه ماست نه پیشرفت شهرهای دیگه، شهرما هم دریا داره هم جنگل هم قدمت تاریخی داره هم مکان های تاریخی ولی چیزی که نداریم همین اتحاده
مجتبی از سیاهکل 29 خرداد 1393
مسئول سایت چرا نمی درجی....
آبرار 30 خرداد 1393
كور شود هر آنكس كه نتوان ديد
نا شناس 30 خرداد 1393
آرزو بر جوانان عیب نیست
hamed 31 خرداد 1393
نه بابا
چي مي گي
جانه من اصلا پايتخت توريسمه جهان
نا شناس 31 خرداد 1393
با سلام آقاي جمشيدي حرفاي قشنگي ميزنه ولي از عمل هيچ خبري نيست . همين آقا چند ماه پيش گفت مي خواهيم در شهر رشت نهضت آسفالت راه بياندازيم . حالا با گذشت اين مدت ، نهضت كه سهله، محفل هم صورت نگرفت. پس زياد جدي نگيريد .
غلامرضا مهدی زاده 30 خرداد 1393
اولاً روزنامه ها باید درست تیتر بزنند ثانیاً ایشان آروزو کرده با جلب حمایت مسئولان کشوری این اتقاق بیفتد ثالثاً باید بگویم تا معضل دو رودخانه بزرگ رشت که وسط کلانشهر رشت می گذرد حل نشود این امر تحقق نخواهد یافت و حل این مشکل هم به گفته دکتر جمشیدی از دست استان خارج بوده و باید با عزم ملی و اراده ی فراستانی در این خصوص کاری انجام داد. اما سئوال بنده به عنوان یک شهروند گیلانی این است ما وقتی برای حل و جمع آوری فاضلاب های سطحی رشت نمی توانیم کاری انجام دهیم و تنها هنر ما این است هر ماه خیابانی را بکنیم و تمام هرزآبهای رشت را به دل این دو رودخانه هدایت کنیم چگونه می توانیم رشت را پایتخت گردشگری ایران نماییم البته حرفی بزنیم که شدنی باشد یا لااقل در محافل ملی و گردشگری مبنایی برای دفاع داشته باشد عزیزم چرا نمی توان مشکل رودخانه ها حل نمود شما موقع ساخت و ساز هزار و یک نوع عوارض از سازنده و خریدار اخذ می کنید حالا بیایید یک عوارض دیگر تحت عنوان سلامت محیط زیست از مردم اخذ کنید به همین سادگی نمی خواد از کیسه شهرداری هزینه کنید مردم همیشه در صحنه رشت هستند اگر نمی تونید مشکل رودخانه ها را ریشه حل کنید لااقل می تونید با کاشت گیا شب بو کمی از بوی تعفن این دو رودخانه کم کنید این کار که عزم ملی نمی خواد فقط فکر و برنامه می خواد که مشاورهاتون باید این کار رو بکنند.....مهدی زاده از رشت
تنکابن 1 تير 1393

زنده باد کلانشهر رشت

زنده باد رشت شهر باران

زنده باد رشت پایتخت گردشگری ایران
نا شناس 2 تير 1393
نشد یه حرکت بزرگ آقایان در دوره خدمتشان از آنها ببینیم که یگن این کار شد این اتفاق افتاد همش اینطوری میشود آن طوری میشود کمتر تو بوق و کرنا کنین کارهای نکرده و هرگز نکردنی را .شرم نمیکنین ؟تو این 30سال هرکی اومد فقط پز پتانسیل این شهر و استان و داد .ظرفیت و پتانسیل که خدادادیه مرد مومن برا شماها فقط مونده حرف حرف حرف

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.084 seconds.